Dzieci w normie uczą się:
Korzyści dla dzieci z autyzmem:
Rola terapeuty w Sali Integracyjnej
W trakcie pracy w grupie integracyjnej, terapeuta powinien współpracować ze wszystkimi nauczycielami i rodzicami podopiecznych. Systematycznie przekazywać informacje na temat możliwości, potrzeb oraz mocnych stron ucznia. Nauczyciele pracujący w placówkach integracyjnych powinni stosować odpowiednie środki oraz czynności, które ułatwią dzieciom np. podejmowanie różnych zadań. Ważne jest też, by organizować sytuacje wychowawcze, w których wszystkie dzieci będą podejmować wspólne działania polegające na współdziałaniu i kooperacji.
Podsumowanie
Oddziały integracyjne w przedszkolach są szansą na włączenie dzieci z autyzmem w środowisko rówieśnicze. Jeżeli proces włączania ucznia z autyzmem do grupy integracyjnej będzie przebiegał w oparciu o wyżej wymienione wskazówki, pozwoli osiągnąć zauważalne postępy przede wszystkich w funkcjonowaniu społecznym, co jest niezwykle istotne w przypadku dzieci z autyzmem.
Patrycja Marecka
Lider Grupy Integracyjnej
w Centrum Edukacyjnym Saplings
Dominika Walewska
Terapeuta Grupy Integracyjnej
w Centrum Edukacyjnym Saplings
Julia Lewendoska
Terapeuta Grupy Integracyjnej
w Centrum Edukacyjnym Saplings
Bibliografia:
-„Dziecko z autyzmem w grupie dzieci pełnosprawnych„. Beata Ignaczewska, Małgorzata Okoniewska
-„Dziecko z autyzmem i jego integracja: specjaliści o tym, jak to powinno przebiegać„. Agnieszka Buszka
Copyright © 2020 Centrum Edukacyjne Saplings | Realizacja i wykonanie: Qualitersi.pl