BLOG

Diagnoza SI – zaburzenia integracji sensorycznej

Jako rodzice sami niekiedy przeczuwamy, że nasze dziecko nie rozwija się w sposób prawidłowy. Szczególnie, kiedy obserwujemy je na tle rówieśników, bądź porównujemy informacje zaczerpnięte z książek, zaczynamy mieć obawy, że coś jest nie tak i zaczynamy szukać informacji...

Więcej

Metoda aktywności Knill’ów w terapii dzieci ze spektrum autyzmu

Pracując z dziećmi ze spektrum autyzmu wykorzystuje się różne metody alternatywne, oprócz prowadzonej metody wiodącej. Jedną z metod alternatywnych, którą można zastosować - jest Metoda Aktywności Knill'ów.

Więcej

Wpływ mediów na rozwój dziecka

Dzisiejsze czasy dają nam wiele możliwości i rozwiązań dzięki silnemu rozwojowi technologii oraz środków masowego przekazu, czyli mediów. Mają one bardzo szeroki zasięg. Docierają zatem również do naszych dzieci, które nie potrafią jeszcze wybrać odpowiednich dla siebie treści.

Więcej

Rozpoczęcie roku w PECSującej szkole dla dzieci z autyzmem

Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż rozwój emocjonalno - społeczny u dzieci z autyzmem jest znacznie zaburzony, a co za tym idzie praca nad tym obszarem rozwoju wymaga większych nakładów pracy nauczycieli. Ze względu na to, zorganizowanie wspólnego czasu podczas owej uroczystości było nie lada wyzwaniem.

Więcej

Komfortowe środowisko dla dziecka z autyzmem

Drodzy rodzice, czy zastanawialiście się kiedyś jak najbliższe otoczenie wpływa na wasze dziecko? Czy kolory ścian w domu, dekoracje, rodzaj podłogi, mają znaczenie? Okazuje się, że w przypadku wielu dzieci z autyzmem - tak!

Więcej

Nie wystarczy powiedzieć – rola historyjek społecznych

Są takie narzędzia, które uwielbiamy i takie, pod którymi się nie podpiszemy. Jednym z naszych ulubionych są historyjki społeczne (Social Stories).

Więcej

Wyzwania w edukacji dzieci

Skupiamy się na samodzielności, komunikacji oraz naśladownictwie u dzieci, a także by wszystko, co zaplanujemy było funkcjonalne i osadzone w kontekście.

Więcej

„Nasza Integracja” cz. 2/2

Oddziały integracyjne w przedszkolach są szansą na włączenie dzieci z autyzmem w środowisko rówieśnicze. Jeżeli proces włączania ucznia z autyzmem do grupy integracyjnej będzie przebiegał w oparciu o wyżej wymienione wskazówki, pozwoli osiągnąć zauważalne postępy  przede wszystkich w funkcjonowaniu społecznym, co jest niezwykle istotne w przypadku dzieci z autyzmem.

Więcej

Psychospołeczne funkcjonowanie osoby z autyzmem.

Jedną z wielu trudności, z jaką zmagają się osoby z autyzmem, to zaburzenia procesów poznawczych, w tym uwagi. Zauważa się nieprawidłowości w tworzeniu wspólnego pola uwagi.

Więcej

„Nasza Integracja” cz. 1/2

Integracja nie jest tylko jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne zostają włączone do grupy dzieci zdrowych, lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy. Każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z trudnościami. Integrację realizujemy jako formę współistnienia – wspólnej zabawy, nauki, wychowania i pomocy.

Więcej

Kim jest terapeuta?

Wielokrotnie zastanawiałam się, co właściwie dla mnie oznacza bycie terapeutą uczniów ze spektrum autyzmu. Czy jest to dla mnie misja? Raczej nie. Może profesja, którą zajmuję się 40 godzin w tygodniu? To też nie jest dokładnie to, co czuję. Czym więc właściwie jest? 

Więcej

Skuteczność terapii – współpraca z rodzicem

Fizjoterapia oraz Integracja Sensoryczna kojarzą się nam z zajęciami dodatkowymi, które często dzieci mają zalecone lub je odbywają. Powody rehabilitacji dzieci mogą być bardzo zróżnicowane.

Więcej

Wzmocnienia. Gdzie ich szukać?

Powinniśmy nieustannie poszukiwać nowych i skutecznych wzmocnień oraz stale je rozwijać. Stąd pomysł na to, aby podzielić się z Państwem propozycjami takich wzmocnień. Mam nadzieję, że takie zebranie przykładów będzie pomocne do ustalenia wzmocnień oraz do poszerzania ich wachlarzu.

Więcej