Wyjścia funkcjonalne pozytywnie wpływają także na rozwój społeczny, dzieci uczą się jak należy właściwie zachowywać się w środowisku społecznym.
READ MOREPriorytetem jest, żeby dana grupa przedszkolna sprzyjała rozwojowi społecznemu, emocjonalnemu, fizycznemu oraz poznawczemu naszych dzieci. Zatem, czy grupa integracyjna jest właściwym wyborem?
READ MOREHipoterapia jest wspaniałym uzupełnieniem innych form terapii ze względu na połączenie kontaktu z pięknym, nie wszędzie dostępnym zwierzęciem, natury i świeżego powietrza.
READ MOREOkres adaptacji przedszkolnej u niektórych dzieci przebiega bardzo łagodnie i dzieci wręcz nie chcą z placówki wracać do domu . U innych trwa miesiąc, czasem dwa a nawet i po pół roku zdarzają się cięższe dni.
READ MOREPierwsze obuwie do przedszkola powinno być bardzo elastyczne oraz zginać i skręcać się we wszystkich kierunkach. Jednak moim zdaniem (...)
READ MOREU niektórych naszych uczniów występuje zabawa schematyczna, która odbywa się w oparciu o dobrze znany scenariusz, bądź tymi samymi zabawkami w odosobnieniu (...)
READ MOREZajęcia plastyczne dla osób z autyzmem niosą ze sobą nieocenione korzyści, nie tylko dla nich samych, ale także dla ich otoczenia (...)
READ MORE„Jak zachęcić dziecko do ćwiczeń w domu?”. Artykuł, przedstawia ćwiczenia logopedyczne, które możemy zorganizować sami w domu.
READ MORESensoplastyka to ogół zajęć plastycznych, które pobudzają do pracy wszystkie zmysły oraz stymulują rozwój połączeń nerwowych w mózgu.
READ MOREMetoda Ruchu Rozwijającego stworzona została przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne. Podstawą metody jest ruch i kontakt z dorosłym.
READ MOREGłówny cel pracy zespołu: efektywne wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez podejmowanie spójnych działań umożliwiających tworzenie ponadstandardowych rozwiązań.
READ MOREKiedy rok temu rozpoczęłam pracę w placówce dla dzieci ze spektrum autyzmu, utwierdziłam się w swoim przekonaniu, jak bardzo przeciwnicy behawioryzmu się mylą...
READ MOREMetoda Dobrego Startu jest uniwersalna do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Można ją śmiało wykorzystywać w pracy z dziećmi z autyzmem.
READ MORENapięcie mięśniowe jest pojęciem, które często Państwo od nas słyszą. Jednak nie każdy może wiedzieć o co dokładnie w tym wszystkich chodzi. Spieszę z wyjaśnieniem!
READ MOREPracując z dziećmi autystycznymi szukamy metod, które będą odpowiednie i skuteczne, aby rozwijać kolejne umiejętności u naszych uczniów. Poszukujemy, czytamy, badamy…. Kluczową umiejętnością jest naśladowanie. Jak ją rozwijać?
READ MOREPrawidłowy rozwój motoryczny dziecka jest jednym z elementów prawidłowego rozwoju procesów poznawczych naszego malucha. Należy pamiętać, że dzieci w wieku przedszkolnym nie zawsze rozwijają się w tym samym tempie...
READ MORERozwój fizyczny dziecka jest procesem długotrwałym, na który składa się wiele etapów. Każde dziecko rozwija się i nabywa nowe umiejętności adekwatnie do wieku. Dla odpowiedniego rozwoju dziecka, ważne jest, aby rozwijać jego motorykę małą i dużą...
READ MOREJako rodzice sami niekiedy przeczuwamy, że nasze dziecko nie rozwija się w sposób prawidłowy. Szczególnie, kiedy obserwujemy je na tle rówieśników, bądź porównujemy informacje zaczerpnięte z książek, zaczynamy mieć obawy, że coś jest nie tak i zaczynamy szukać informacji...
READ MOREPracując z dziećmi ze spektrum autyzmu wykorzystuje się różne metody alternatywne, oprócz prowadzonej metody wiodącej. Jedną z metod alternatywnych, którą można zastosować - jest Metoda Aktywności Knill'ów.
READ MOREDzisiejsze czasy dają nam wiele możliwości i rozwiązań dzięki silnemu rozwojowi technologii oraz środków masowego przekazu, czyli mediów. Mają one bardzo szeroki zasięg. Docierają zatem również do naszych dzieci, które nie potrafią jeszcze wybrać odpowiednich dla siebie treści.
READ MORENależy zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż rozwój emocjonalno - społeczny u dzieci z autyzmem jest znacznie zaburzony, a co za tym idzie praca nad tym obszarem rozwoju wymaga większych nakładów pracy nauczycieli. Ze względu na to, zorganizowanie wspólnego czasu podczas owej uroczystości było nie lada wyzwaniem.
READ MOREDrodzy rodzice, czy zastanawialiście się kiedyś jak najbliższe otoczenie wpływa na wasze dziecko? Czy kolory ścian w domu, dekoracje, rodzaj podłogi, mają znaczenie? Okazuje się, że w przypadku wielu dzieci z autyzmem - tak!
READ MORESą takie narzędzia, które uwielbiamy i takie, pod którymi się nie podpiszemy. Jednym z naszych ulubionych są historyjki społeczne (Social Stories).
READ MORESkupiamy się na samodzielności, komunikacji oraz naśladownictwie u dzieci, a także by wszystko, co zaplanujemy było funkcjonalne i osadzone w kontekście.
READ MOREOddziały integracyjne w przedszkolach są szansą na włączenie dzieci z autyzmem w środowisko rówieśnicze. Jeżeli proces włączania ucznia z autyzmem do grupy integracyjnej będzie przebiegał w oparciu o wyżej wymienione wskazówki, pozwoli osiągnąć zauważalne postępy przede wszystkich w funkcjonowaniu społecznym, co jest niezwykle istotne w przypadku dzieci z autyzmem.
READ MOREJedną z wielu trudności, z jaką zmagają się osoby z autyzmem, to zaburzenia procesów poznawczych, w tym uwagi. Zauważa się nieprawidłowości w tworzeniu wspólnego pola uwagi.
READ MOREIntegracja nie jest tylko jednostronnym procesem, w którym dzieci niepełnosprawne zostają włączone do grupy dzieci zdrowych, lecz jest to proces obustronny. Każdy od każdego czegoś się uczy. Każdy musi znaleźć swoje miejsce w grupie i poradzić sobie z trudnościami. Integrację realizujemy jako formę współistnienia – wspólnej zabawy, nauki, wychowania i pomocy.
READ MOREWielokrotnie zastanawiałam się, co właściwie dla mnie oznacza bycie terapeutą uczniów ze spektrum autyzmu. Czy jest to dla mnie misja? Raczej nie. Może profesja, którą zajmuję się 40 godzin w tygodniu? To też nie jest dokładnie to, co czuję. Czym więc właściwie jest?
READ MOREFizjoterapia oraz Integracja Sensoryczna kojarzą się nam z zajęciami dodatkowymi, które często dzieci mają zalecone lub je odbywają. Powody rehabilitacji dzieci mogą być bardzo zróżnicowane.
READ MOREPowinniśmy nieustannie poszukiwać nowych i skutecznych wzmocnień oraz stale je rozwijać. Stąd pomysł na to, aby podzielić się z Państwem propozycjami takich wzmocnień. Mam nadzieję, że takie zebranie przykładów będzie pomocne do ustalenia wzmocnień oraz do poszerzania ich wachlarzu.
READ MORECopyright © 2020 Centrum Edukacyjne Saplings | Realizacja i wykonanie: Qualitersi.pl